laatste etappe Frankrijkreis - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Nel en Bauke Zijlstra - WaarBenJij.nu laatste etappe Frankrijkreis - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Nel en Bauke Zijlstra - WaarBenJij.nu

laatste etappe Frankrijkreis

Blijf op de hoogte en volg Nel en Bauke

21 Oktober 2013 | Nederland, Castricum

23. Maandag 7 oktober 2013
Om negen uur vertrekken we naar de streekmarkt in Bedoin, wat is hij groot en gezellig.
Shawn heeft aan ons een potje honing uit Frankrijk gevraagd en deze scoren we op de markt, met de mededeling dat de vrouw van de betreffende kraam hem zelf heeft gemaakt. Hopelijk is hij lekker!
Ook heeft Bauk nog grote wijngaardslakken voor Shawn gezocht wat een kokkers!
Later op de dag vertrekken we richting de Mont Ventoux, wat een adembenemende tocht is. Gelukkig is het helder weer en de vergezichten zijn bijzonder. Op de berg even gewandeld en het uitzicht van alle kanten bewonderd. Wat genieten we, en wat zijn we blij dat Henk en Cilia ons deze mooie plekjes hebben laten zien! Later op de dag komen we aan op een c.p. in Sault en genieten nog even van een wijntje en krijgen we Henk en Cilia ons galgenmaal wat heerlijk smaakte, morgen scheiden onze wegen jammer genoeg.
24. Dinsdag 8 Oktober 2013.
Even voor negen nemen we afscheid van Henk en Cilia en beginnen we aan onze terugreis. Het is een schitterende route waar we hoge bergen en diepe afgronden tegenkomen, de weg is erg smal en de bochten onoverzichtelijk. We duimen af en toe om geen tegenliggers tegen te komen want dit betekend dat de wielen achteruit moeten.
Eind van de middag komen we aan in Bourg en Bresse waar we op zoek gaan naar de camperplek. De Tom-Tom wijst ons de weg, plots staat Bauk op de rem en zegt “door dit tunneltje gaat niet lukken we zijn te hoog”. We stonden stil bij een druk verkeerspunt, bij een groot winkelcentrum en moesten achteruit, dit had nog aardig wat voet in de aarde. Door de drukte hadden we niet gezien dat er een bord stond met een max. doorrijhoogte van 2,5 meter, de camper is 2,7 meter hoog.
Om zes uur komen we aan op de c.p. en hebben in totaal maar 324 km. gereden.
25. Woensdag 9 oktober 2013.
Om negen uur draaien de wielen weer, het is koud. Geleidelijk worden de wegen weer begaanbaar en het landschap vlakker. We kunnen weer kilometers draaien. We houden het om zes uur voor gezien en zetten de camper in Dudelange neer. We zijn 480 km. opgeschoten.
26. Donderdag 10 oktober 2013.
We nemen de tijd voor een rustig ontbijt en besluiten om het vandaag rustig aan te doen. Onderweg flinke regenbuien en om twee uur staan we aan het kanaal in Rekem. Later wordt het droog en begint zowaar de zon te schijnen en maken we een heerlijke wandeling door de oude binnenstad.
27. Vrijdag 11 oktober 2013.
Vandaag is het echt de laatste dag en we vertrekken richting Castricum. Regen, regen en nog eens regen. We wonen echt in een koud kikkerlandje, en hebben nu al heimwee naar de Camarque met z’n 28 á 30 graden! We halen Shawn op van school en rijden door naar Bakkum, waar Glenn en Petra met de caravan staan. Wij gaan voor één nachtje op de camping gaan staan, waar we ondanks de regen op z’n Frans gaan barbecueën. Er wordt een groot zeil gespannen en als Petra als een verzopen kat aankomt zijn we blij compleet te zijn!! Als ze van droge kleding is voorzien steken we de barbecue aan. Wat heimwee, dit is ook geweldig!! Lekker gezellig en warm thuiskomen, blij weer thuis te zijn.
Maar een ding weten we zeker volgend najaar weer heerlijk naar de Camarque.

Ook vonden we heel fijn om reacties van het thuisfront te lezen bedankt hiervoor en tot onze volgende vakantie! Groetjes Bauk en Nel

• 27 Oktober 2013 - 11:26

Carola:

Welkom thuis !

Het zigeuner leven is jullie dus goed bevallen :)

Ik vraag me wel af wat die Fransosen er nu van vinden, al die campers op hun mooie stukje natuur.

Groetjes, Carola