2e vakantiereis Frankrijk - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Nel en Bauke Zijlstra - WaarBenJij.nu 2e vakantiereis Frankrijk - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Nel en Bauke Zijlstra - WaarBenJij.nu

2e vakantiereis Frankrijk

Blijf op de hoogte en volg Nel en Bauke

18 September 2014 | Nederland, Castricum

Woensdag 3 september 2014
Eindelijk is het zover we gaan op vakantie. De wielen gaan richting Reims en we hebben prachtig weer. Om zeven uur houden we het voor gezien en stoppen we in Brecht waar we 's avonds het plaatsje nog even bekijken.
Donderdag 4 september 2014
We gaan weer op pad en vervolgen onze trip. We hebben een nieuwe navigatie gekocht waar we nog erg aan moeten wennen, en rijden dan ook vaak verkeerd. De oude TomTom er maar naast gezet en met de twee systemen komen we eruit. De temperatuur schommelt behoorlijk het ene moment is het 28 graden en even later slechts 17 graden. Om vijf uur stoppen we op een camperplaats in het plaatsje Dom le Mesnil, een pracht lokatie aan het water. De stoeltjes gaan naar buiten en we genieten in de zon van een heerlijk van een lekker glaasje wijn.
Vrijdag 5 september 2014
We nemen vandaag een rustige dag, het weer is goed soms een zonnetje afgewisseld door een wolkje. Kortom heerlijk fietsweer. We maken een heerlijke tocht in de omgeving en rijden leuke dorpjes binnen afgewisseld door langs het water te fietsen. Het was een relaxte dag en de plannen voor morgen zijn gemaakt.
Zaterdag 6 september 2014
Om half negen vertrekken we richting Reims waar we om tien uur aankomen. Als we ons tegoed hebben gedaan aan een heerlijk bakje koffie gaan de schoenen aan en gaan we op pad. We willen graag de Cathédrale de Notre-Dame en de Baselilique de Saint Remi te bezichten. Het was echt te moeite waard wat een gigantische gebouwen, we werden er alle twee stil van. Als we klaar zijn met eten zijn we twee flinke ratten over een muurtje lopen. We besluiten om morgen weer rustig aan verder richting het zuiden af te zakken, we zien wel hoever we komen.
Zondag 7 september 2014
We zijn vroeg op het was ook gigantisch lawaaiig om langs de snelweg staan. Om acht uur vertrekken we richting het zuiden. Maar na een uurtje rijden houden we het voor gezien het was zo mistig dat het niet verantwoord was verder te rijden. Dan maar even de camper aan de kant en we gaan weer gezellig aan de koffie. Het wordt erg warm vandaag wel 27 graden. Om vier uur zijn we op een camperplaats in Chalon sur Saône een heerlijk rustige plek.
Maandag 8 september 2014
We gaan weer verder richting het zuiden en hopen vandaag voorbij Lyon te komen. We hebben een andere route als vorig jaar en rijden niet dwars door de stad. Het viel ons allemaal erg mee. Het wordt weer warm, dit is wat we ook willen! We gaan hiervan genieten en om twee uur staan we in Reventin Vaugris, een mooie camperplaats waar het ook erg rustig is. Stoeltjes naar buiten en lekker zitten in de schaduw, het is te warm om in de zon te zitten.
Dinsdag 9 september 2014
Als we opstaan is het gelijk goed weer, we hebben nog geen spat regen gehad. Vorig jaar was het wel anders, koud en regen we boffen dus! De wielen gaan weer draaien op naar Arles waar we om half een aankomen, we besluiten om door te rijden naar de Camarque op naar de flamingo's en het heerlijke strand. Hier gaan we ook een paar weken van genieten, lekkere strandwandelingen maken, heerlijk zwemmen in de zee, fietsen in de omgeving. We staan met de camper aan de vloedlijn van de zee waar ook kennissen van vorig jaar staan.
Woensdag 10 september 2014
Als we net ontbeten hebben komen de blauwe muggen (politie) langs die ons vertelden dat we per 1 september niet meer aan de vloedlijn mogen staan en alleen aan de bovenkant nog mogen parkeren. Alles weer ingepakt en verhuizen. Het was een ware uittocht van campers die allemaal verkassen moesten, nu staan we dus bovenaan waar we vorig jaar in het begin met Henk en Cilia stonden. Het is hectisch de een zegt dat we hier mogen staan en een ander zegt alleen op de parkeerplaats. Dus afwachten maar. Inmiddels komen er meer politieauto's het strand op. We weten niet of we mogen blijven staan als we gaan fietsen naar Salin de Giraud om te kijken of ik waar ben je nu kan versturen en even te skypen met Glenn en Petra om hun te feliciteren met Glenn zijn verjaardag. Het internetcafé ging al snel dicht dus niet geskypt. Bauke wilde ergens een wijntje drinken en ergens een hapje eten, helaas daar was het nog te vroeg voor. Dus gingen we onverrichte zaken terug. De campers zijn aan de bovenrand blijven staan dus we staan goed.
Donderdag 11 september 2014
Vandaag veel zon maar harde wind. Eind van de middag verkassen we met de camper weer naar de vloedlijn. Het staat heel gezellig en we hebben zicht op zee. Omdat het hard waait zet Bauk het aan de onderkant af met planken zodat de wind en het zand er niet onderdoor komt.
Maandag 15 september 2014.
Het waait wat minder en we besluiten om vandaag naar Port Sint Louis te fietsen waar we boodschappen en water gaan halen, een fietstocht van ongeveer vijftig kilometer. Bij thuiskomst zien we dat het water flink aan stijgen is. Ellie kwam ons waarschuwen dat we beter weer hogerop kunnen gaan staan er is voor vannacht onweer en regen voorspeld. We nemen geen risico zetten de camper veilig bovenaan. Jos en Marlies hebben een plekje voor ons vrijgehouden.
Dinsdag 16 september 2014
Wat heeft het gespookt vannacht wat een onweer alleen flitsen boven zee nog nooit eerder zo'n lichtshow gezien. De regen was niet noemenswaardig en wat zijn we blij dat we niet zijn blijven staan. Om acht uur 's morgens als het weer veilig is gaan we weer naar de vloedlijn. Ons terras aan het water, niet veel later zien we de camper van Jos en Marlies ook onze kant opkomen.
Woensdag 17 september 2014
Wat hebben we onrustig geslapen wat een harde wind, nog niet eerder heeft het zo hard gestormd. Aan de linkerkant van de weg staat flink water en veel campers staan met de wielen in het water. Ze komen door het water heen aan de rechterkant van de weg staan, het staat er bomvol met campers. Niet veel later stijgt het water tot dichtbij onze camper, we besluiten ook niet langer te blijven volgens Bert blijft het zeker nog drie dagen hetzelfde weer. Als we de Piemanson verlaten zijn er nog weinig campers te bekennen. We gaan weer op pad waar naar toe is voor ons nog de vraag.

• 18 September 2014 - 11:21

Rietje:

Het is weer genieten van je mooie verslag,
    even gegoogeld wat ijullie allemaal hebben gezien
    Jammer van de storm maar wel mooi zo een onweer boven zee
    en vooral heel erg bedankt voor je lieve kaartje
    dag schattenbouten en geniet maar lekker verder

• 18 September 2014 - 14:20

Marijk:

Het is dat ik geen vakantiedagen meer over heb maar anders kwam ik die kant ook weer op. Heerlijk .....
    Blijft moeilijk kiezen tussen Frankrijk en Slovenië, maar zoals nu was het dit jaar genieten.
    Jullie nog heerlijk genieten. Ook nog een rendevous met Henk en Cilia??? Groetjes en veilige reis

• 18 September 2014 - 18:37

T.C. Weijers:

Ik heb het verslag met veel intrest gelezen en vond het heel leuk.
    wij hopen dat jullie er nog veel plezier gaan beleven, en wachten vol belang stelling op het volgende verslag.
    groetjes van Theo en Krijnie

• 18 September 2014 - 20:01

Cees En Joke:

Wat een leuk verslag,nog heel veel plezier en mooi weer.
    Gr. Cees en Joke

• 18 September 2014 - 20:53

Carola:

Ik heet wel geen Henk, maar het doet mij aan pruimen denken...hebben jullie niet even geproefd ?
    Geef mij maar Slovenië of Oostenrijk of Italië...kijk voor de gezelligheid met anderen zeg ik...dan is Zuid-Frankrijk wel leuk, maar voor het strand en de zee...ga ik wel naar Bakkum :) .
    Het is mij daar gewoon te kaal...gelukkig dat niet iedereen van hetzelfde houdt zullen we maar denken.

Veel plezier en tot de volgende keer !

• 19 September 2014 - 22:57

Krijnie Weijers :

Hou lieve familie, wat leuk dat we jullie weer kunnen volgen,wat zonde van het weer nu ,ik hoop dat jullie nog een mooie reis mogen hebben,met veel mooi weer,onze caravan staat weer op stal,en over twee weken gaat Theo de carAvan van Mas en Lies daar weg halen,het gaat gelukkig zachtjes aan de betere kant op, maar is nog erg gauw moe,en dan zou hij ook graag met Theo mee willen rijden ,verder gaat hier alles goed ,en wens jullie nog een hele fijne vacantie, groetjes van Theo en Krijnie!.

• 23 September 2014 - 16:28

Marian En Peter:

Eindelijk hebben we dan ook jullie verslag gelezen, weer een heel verhaal!!! Fijn dat jullie zo genieten. Zelf zijn we aan onze laatste vrije week begonnen en hebben het erg fijn ook al zijn we weer thuis.
    Groetjes en een dikke kus.