2e vakantiereis Frankrijk -3- - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Nel en Bauke Zijlstra - WaarBenJij.nu 2e vakantiereis Frankrijk -3- - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Nel en Bauke Zijlstra - WaarBenJij.nu

2e vakantiereis Frankrijk -3-

Blijf op de hoogte en volg Nel en Bauke

20 Oktober 2014 | Nederland, Castricum

Maandag 29 september 2014
Het regent en waait hard op Plage de Piemanson. Henk en Cilia gaan naar Bedoin en wij besluiten naar Gordes te gaan. Op dinsdag is daar een streekmarkt waar we naar toe zijn gegaan, maar wat viel deze markt tegen, er stonden héél weinig kraampjes. Om 12 uur weer op pad richting Malaucene de camperplek is enorm druk. Dit is niet wat we willen en besluiten de volgende dag naar Bedoin te rijden. Het weer is omgeslagen en het is heerlijk. We gaan over de Col de Madeleine waar ook de Tour de France wordt gereden. Zien we ineens midden op de weg de naam Bauke staan, een vreemde gewaarwording. Het was natuurlijk de naam van Bauke Mollema ( niet die van Bauke Zijlstra!) die de tour gereden heeft. Henk en Cilia hadden ons wel verwacht, we spreken gelijk af om net als vorig jaar gezellig pizza te gaan eten. We zaten tot tien uur lekker buiten wat heerlijk en gezellig! We maken met ons vieren de volgende dag een fietsroute en een mooie wandeling. Henk en Cilia lieten ons in het prachtige natuurgebied enorme Mademoiselle's zien. Als we thuiskomen nog even een geklaverjast in de schaduw, de zon was te heet. Op Vrijdag gaan we fietsen naar het dorpje Crillon le Brave de weg was soms erg mul en we moeten behoorlijk klimmen, afdalen gaat me een stuk beter af. We komen op een kruising te staan die ons zeer bekend voorkwam. Hadden we hier vorig jaar ook niet gereden? De weg was zo smal er kon net een camper rijder een fietser ernaast was al teveel, en dan nog een wegversmalling?? Wij bleven staan maar Henk reed door, al kwam hij snel toen terug." Bauk ik denk niet dat we erdoor kunnen"! Dus werd er op de kruising gedraaid, geloof me dit viel toen niet mee!
Zaterdag 4 oktober 2014
Er is een tijd van komen en een tijd van gaan, en de tijd van gaan is helaas gekomen, we gaan aan de terugreis beginnen. De rit is weer schitterend we overnachten in Beausemblant en we maken de volgende dag een heerlijke fietstocht langs de Rhône. Daarna naar Bourg en Bresse, Millery en op dinsdag stoppen we op aanraden van Jos in Thieu. We gaan er het wonder van België bezichtigen. Het hoogteverschil van het water is ruim 75 meter. De scheepsliften brengen de boten in een grote bak met water en al 75 meter hoger of lager en dit geluidloos, de lift gaat aan de andere kant weer open en de boot kan ondanks het grote hoogteverschil weer verder varen. Het is echt wonderlijk om te zien, heel indrukwekkend! Van Thieu rijden voor de volgende overnachting naar Brecht. We gaan via Wachtebeke waar een kennis bezoeken om vervolgens langs 's-Gravendeel te rijden waar we gezellig bij Theo en Krijnie onze campingvrienden van Epe op bezoek gaan. Het is heel gezellig en halen leuke herinneringen op welke we op de camping hebben meegemaakt.
Vrijdag 10 oktober 2014
We zijn weer thuisgekomen van een geweldige vakantie, het is wel weer wennen om thuis te zijn. Maar als 's middags Glenn en Petra met Shawn en Jillian komen zijn we héél blij ze te zien. Met ons zessen sluiten we onze vakantie af met een gezellige barbecue, dit voelt ook weer goed. Inmiddels is de camper weer schoon en klaar voor het volgend tripje.
We hopen dat we jullie een beetje mee hebben laten genieten van onze vakantie en rest ons nog jullie te bedanken voor de reacties.
Groetjes Bauk en Nel

• 20 Oktober 2014 - 20:34

Joke Somers:

Wat een mooie vakantie hebben jullie gehad zeg.
    Weer veel gezien echt heel leuk om dat allemaal te lezen
    Ja en nu weer werken hè,maar ook weer fijn om thuis te zijn met de kids.
    Nou we spreken elkaar nog wel een keer.
    En bedankt voor het mooie verslag.

Gr. Joke en Cees

• 21 Oktober 2014 - 14:22

Carola:

Interessant , die boten lift !!!
    Groetjes, Carola

• 21 Oktober 2014 - 18:38

Henk En Cilia:

Ja, dat was weer een gezellige ontmoeting daar in Bedoin.
    En ook onze reis is haast ten einde, stonden we gisteren nog in Ulm, vandaag op de cp van Brunssum.
    Morgen in Eindhoven op visite bij Ko en dan donderdag naar huis.
    Groetjes en tot ziens.

• 21 Oktober 2014 - 20:09

T.C. Weijers:

We hebben met veel plezier de verslagen gelezen en we wachten weer op de volgende verslagen .
    in feite als je zo goed kan schrijven zal ik bijna zeggen met de verslagen van vorig jaar en deze je zal het eigenlijk in boek vorm moeten uit brengen.
    Nel en Bauke heel hartelijk bedankt voor al deze leuke verslagen het is net of we een beetje mee reden.
    groetjes van Theo en Krijnie .