Frankrijk 2e etappe - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Nel en Bauke Zijlstra - WaarBenJij.nu Frankrijk 2e etappe - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Nel en Bauke Zijlstra - WaarBenJij.nu

Frankrijk 2e etappe

Blijf op de hoogte en volg Nel en Bauke

03 Oktober 2013 | Nederland, Castricum

14. Zaterdag 28 september 2013.
Na ruim een week vertoefd te hebben aan het strand in het bijzondere gebied “De Camarque” , welk echt adembenemend is wat een prachtig landschap met z’n rijstvelden, velden vol met trosgierst en pampus-gras wat hier in het wild groeit. Elke dag schitterend weer van 25 tot 27 graden! Afgelopen week hebben we geweldige strandwandelingen gemaakt, heerlijk gezwommen in de zee die een temperatuur had van 24 of 25 graden, gefietst in de prachtige omgeving van “De Camarque”, en niet te vergeten heerlijk gebarbecued op het strand. Kortom we hebben enorm genoten.
Henk en Cilia vroegen of we zin hadden om de komende week een stuk met hun mee te rijden zodat ze ons nog wat mooie plekjes van deze omgeving kunnen laten zien, dat is niet tegen dovemans oren gezegd. Gister vertrokken we naar Arles en staan nu in het oude stadje.
15. zondag 29 september 2013.
We zijn op tijd van het strand gegaan we kwamen kennissen tegen die vertelde dat afgelopen nacht het water was gestegen en wij daar toch weg hadden gemoeten anders had de camper in het water gestaan. Vanmorgen leek het te gaan onweren echter bleef het bij harde regenbuien. Even de oude stad bezichtigd . Tegen het middaguur scheen de zon weer vol op. We gingen met de camper verder en zijn naar de brug geweest in Arle welke Vincent van Gogh heeft geschilderd op een bekend schilderij. We vervolgen onze rit en gaan hoog de bergen in steil naar boven en steil naar beneden, maar de vergezichten waren in een woord adembenemend. We rijden vanaf Arles via Les Baux, St. Remy en Châteaurehard naar Avignon, waar we om vijf uur op de c.p. arriveren.
16. Maandag 30 september 2013.
We gaan vandaag een stadswandeling maken door de oude stad Avignon. De Franse Pauzenstad met hele smalle straatjes en hoge huizen. Om Avignon is een vestingmuur van 5 kilimeter lang. Ook beklimmen we een uitkijktoren zodat we over de hele stad kunnen kijken. Het is 25 graden vanmiddag. We gaan ’s middags weer verder met onze trip en rijden naar Gordes wat een korte maar zeer mooie rit is. We rijden in het gebied “De Valcluse”.
17. Dinsdag 1 oktober 2013.
Wat treffen we het met het weer! We gaan de plaats Gordes bezichtigen en besluiten er lopend heen te gaan 1,6 km. steil omhoog dus ook weer steil naar beneden. Het is geweldig om Gordes vanaf de buitenrand te zien liggen. Er is een streekmarkt waar allerlei artikelen uit de omgeving te koop zijn.
De temperatuur loopt op tot wel 30 graden en dat op 1 oktober. Later op de dag gaan we nog een wandeling maken van 1 ½ km. naar Village Des Bodies het dorp van de stenen huisjes.
18. Woensdag 2 oktober 2013.
Om half tien vertrekken we Roussillon om de berg met de Rode Rotsen te bezichtigen. Echt niet te beschrijven hoe imposant en geweldig mooi het hier is. Het is schitterend weer en lopen 1 ½ uur over de berg , die soms moeilijk begaanbaar is dus de wandelschoenen aangedaan.
We rijden verder via de Gorges een schitterend gebied, wat behoorlijk wat stuurmanskunst van de chauffeur vraagt naar Mormoiron een c.p. aan een meer. Het is 28 graden niet te geloven.

We hebben in deze dagen zoveel moois gezien, zoveel geweldig natuurschoon, en hebben het samen heel gezellig kortom we genieten met volle teugen.

• 03 Oktober 2013 - 19:11

Marijke:

Zat me net te bedenken dat we helemaal niets van jullie en Henk en Cilia horen. En zie daar is vandaag dan toch weer een verslag.
    Nou ik zie dat jullie volop genieten. Het weer is fantastisch alhoewel we hier ook niet mogen klagen. Temperatuur is wel een paar graadjes kouder. Vooral 's ochtends is het behoorlijk koud.
    Geniet dus nog maar even lekker van het mooie weer. Enne......niet te lang wachten met verslagen schrijven :)

• 03 Oktober 2013 - 22:10

Marian En Peter:

Nu toch je verslagen ontvangen, wat heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten, mooie foto's ook vooral van de rode bergen!! Geniet nog lekker van de rest van de vakantie wij wensen jullie nog heel veel plezier op de allermooiste plekjes.